سبد خرید
قوانین و مقررات    شکایات و پیشنهادات
۸ مکمل چربی سوز مفید برای بانوان

اگر بدنبال مکمل چربی سوز مفید برای بانوان با نتیجه حداکثری هستید، اما از مواد اولیه و دوز مصرف تاثیرگذار آن اطلاعی ندارید؛ شما بطور غیر قابل اجتنابی یکی از قربانیان کلاه‌برداری در بازاریابی شده‌اید که امروزه بسیار رایج است.

تاییدیه اشخاص مشهور، تصاویر شگفت انگیز نتیجه قبل و بعد از مصرف و ادعاهای بیش از حد خوب برای اصالت و واقعی بودن محصول؛ تنها معدود تکنیک‌هایی‌اند که برای فریب ما طراحی شده‌اند.

اگر در یک تبلیغ مکمل وعده «از ۵ کیلوگرم کاهش وزن در ۱ هفته» داد، این ادعا نادرست یا صحبت از دفع مایعات بدن است. چربی سوزی یک فرایند آهسته است.

از آنجا که بانوان برای چربی سوزی باید میزان بیشتری از کالری دریافتی خود را نسبت به آقایان کاهش دهند، مکمل‌ها می‌توانند برای حفظ میزان مواد مغذی بدن، سطح انرژی و خوابیدن هنگام رژیم برای بانوان مفید باشند.

 

علاوه بر این، گرچه جنسیت لزوما نقش مهمی در میزان از دست دادن چربی ایفا نمی‌کند؛ اما در توزیع چربی بدن نقش دارد. بانوان تمایل دارند چربی را در ناحیه تحتانی بدن خود ذخیره کنند، بنابراین ممکن است میزان بیشتری چربی زیر پوستی در ناحیه تحتانی از دست بدهند. درحالی‌که آقایان تمایل به چربی احشایی بیشتری داشته و بنابراین با رژیم غذایی چربی احشایی بیشتری از دست می‌دهند.

بنابراین کدام یک از مکمل‌ها موثر هستند؟ در این مقاله ۸ مکمل بدنسازی چربی سوز مفید برای بانوان که بیشترین تاثیرگذاری را دارند معرفی خواهم کرد

.

قبل از شروع، بیاد داشته باشید قبل از مصرف هر نوع مکمل باید با پزشک یا متخصص ورزشی مشورت کنید. مکمل‌ها می‌توانند با برخی از داروها و مواد غذایی تداخل و عوارض جانبی منفی داشته باشند.

پروتئین

افزودن پروتئین به رژیم غذایی به معنای افزودن کالری است. بنابراین، نباید به سادگی فقط پروتئین اضافه کرده و منتظر چربی سوزی باشید. زمانی‌که پروتئین را افزایش و بقیه موارد را دقیقا مثل قبل حفظ می‌کنید، افزایش وزن را مشاهده خواهید کرد.

با این حال، پروتئین بیشترین احساس سیری را در بین درشت مغذی‌ها به شما می‌دهد. بنابراین، بطور کلی جایگزینی آن با مقداری کربوهیدرات یا/و چربی به کاهش گرسنگی و خوردن کمتر کمک می‌کند. همچنین هضم پروتئین نیازمند مصرف انرژی بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی است.

یک اسکوپ پروتئین مخلوط با سایر مواد کم کالری، جایگزینی تاثیرگذار برای وعده غذایی بوده؛ به احساس سیری کمک و شما را در مسیر چربی سوزی حفظ می‌کند. فقط بخاطر داشته باشید که تعادل انرژی، یک معادله است؛ بنابراین کالری دریافتی و کالری مصرف شده فاکتور مهمی است. درحالی‌که بقیه فاکتورها می‌توانند کمکی به تجربه بهتر و لذت بخش چربی سوزی کمک کنند.

 

کافئین

کافئین با آزاد سازی اپی نفرین و دوپامین می‌تواند بر چربی سوزی، انرژی و خلق و خوی تاثیر بگذارد. کافئین از طریق تاثیر ترموژنیک(تولید گرما) و لیپولیتیک(تجزیه چربی) باعث چربی سوزی می‌شود.

برای بهینه سازی نتایج مصرف کافئین بهتر است دوره مصرف داشته تا با استراحت بدن حساسیت مجدد نسبت به آن بازگردد. دوز مناسب برای چربی سوزی بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلی‌گرم ۱ یا ۲ بار در روز می‌باشد. اما فراموش نکنید دوز مورد نیاز شما با توجه به وزن و تحمل شما نسبت به کافئین است.

شواهد محکمی مبنی بر فواید کافئین موجود است، اما ممکن است عوارض مثل درد در سیستم گوارش و بی‌خوابی را تجربه کنید. ال-تیانین، یک اسید آمینه کمی آرامش بخش است. این اسید آمینه می‌تواند به کاهش عوارض جانبی کافئین با مصرف دوز متعادل با کافئین به شما کمک کند.

 

۵-هیدروکسی تریپتوفان (۵-HTP)

۵-Hydroxytryptophan واسطه‌ای در تولید سروتونین است که ممکنه در زمان رژیم غذایی، احساس اشتها و هوس به غذا را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که دوز موثر ۵-HTP  بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ میلی‌گرم در روز است، با ۵۰ الی ۱۰۰ میلی‌گرم در روز شروع و بسته به تحمل خود این میزان را افزایش دهید.

۵-HTP در زمان رژیم غذایی بسیار مفید است زیرا با تولید ملاتونین به بهبود خواب منجر می‌شود. اگر برای مدت طولانی تجربه کالری محدود را داشته باشید، می‌دانید داشتن یک خواب خوب شبانه چقدر سخت است.

 

اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG)

EGCG) Epigallocatechin gallate)، موثرترین کاتچین [یک فلاوان-۳-ال، یک نوع فنل و آنتی‌اکسیدان طبیعی و متابولیت ثانویه یک گیاه است.] موجود در چای، آنزیمی را که باعث تجزیه هورمون‌هایی مانند دوپامین و اپی نفرین می‌شود را مهار می‌کند. این هورمون‌ها به نام کاتکول آمین‌ها می‌توانند چربی‌های ذخیره شده را تجزیه کنند.

درحالی‌که نوشیدن چای دارای مزایای شفافی برای سلامتی است، دوز موثر EGCG بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلی‌گرم در روز است. یک سرو چای سبز حدود ۵۰ میلی‌گرم EGCG دارد، بنابراین برای استفاده از مزایای این کاتچین تنها کافیه عاشق نوشیدن چای باشید یا مکمل آن را مصرف کنید.

 

یوهیمبین

یوهیمبین (Yohimbine) با عملکرد در سیستم‌های گیرنده آدرنرژیک سلول‌های چربی، با آزاد کردن آدرنالین و کاهش اشتها در چربی سوزی کمک می‌کند. با این حال، عوارض جانبی آن شامل افزایش ضربان قلب و اضطراب می‌باشد.

دوز مصرف بسته به اینکه آیا شما محرک دیگری مصرف می‌کنید، ممکن است بین ۵ الی ۲۰ میلی‌گرم باشد. اگر اضطراب دارید، یوهیمبین مصرف نکنید یا با کمترین دوز ممکن برای ارزیابی میزان تحمل خود شروع کنید.

 

سینفرین

سینفرین با تاثیر دوپامین، اپی نفرین و نور اپی نفرین می‌تواند به یک افزایش کوچک اما قابل توجه در میزان متابولیسم منجر شود. به خصوص در حین ورزش یا هنگام مصرف با کافئین موثر است، دوز موثر آن بسته به وزن بین ۱۰ الی ۲۰ میلی‌گرم دو بار در روز می‌باشد.

سینفرین ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد، اما نسبت به افدرین [نوعی مکمل چربی سوز موثر که در بسیاری از کشورها ممنوع است] ایمن‌تر است. پیش از مصرف در صورتی که دارو مصرف می‌کنید با پزشک خود مشورت نمایید.

 

پوست درخت بید سفید7

پوست درخت بید سفید به خودی خود باعث چربی سوزی نمی‌شود، اما با کافئین اثر هم افزایی دارد و می‌تواند اثرات اپی نفرین را تقویت کند. شبیه به آسپرین! پوست درخت بید سفید ممکن است با رقیق کردن خون در تعامل باشد.

دوز موثر ممکن است در طول روز بین ۶۰ الی ۱۲۰ میلی‌گرم باشد، مصرف پوست درخت بید سفید ممکنه عوارضی مانند: سوزش و ناراحتی معده را همراه داشته باشد و مثل همیشه از دوز کم برای شروع اقدام کنید.

 

ویتامین‌ها، مینرال‌ها و دیگر مواد مغذی

از آنجایی که رژیم غذایی ما را در معرض دریافت ناکافی مواد مغذی کلیدی قرار می‌دهد، مصرف مولتی ویتامین‌ها یا مواد مغذی خاص هنگام رژیم غذایی می‌تواند فوق العاده مفید باشد. اگر میزان مصرف کربوهیدرات شما کم است، مکمل فیبر غذایی ممکن است به احساس سیری، حفظ سلامتی و فعالیت معده و روده کمک کند.

اگر رژیم غذایی دارید(و به خصوص اگر بطور مرتب ورزش می‌کنید)، مکمل الکترولیت می‌تواند به حفظ شما در مسیر و احساس خوب کمک کند. اگر رژیم شما غنی از ماهی نیست، مصرف مکمل امگا-۳ ایده خوبی است.

علاوه بر این، بسیاری از ما به اندازه کافی از مواد مغذی خاصی مانند: ویتامین D، منیزیم، کلسیم و آهن دریافت نمی‌کنیم. خیلی مهمه که در زمان چربی سوزی با یک متخصص مشورت و با توجه به دوز مورد نیاز بدن‌تان آنها را مصرف کنید تا سلامتی عمومی شما تضمین شود.

یادداشت مهم!

این ۸ مکمل چربی سوز برای بانوان به هیچ وجه جامع نیست، اما شامل تعدادی از مکمل‌های برتر است که تاثیرگذاری آنها ثابت شده است. برای خیلی از مکمل‌های ذکر شده دوز مناسب با توجه به تحمل شخصی، ژنتیک و سبک زندگی تعیین می‌شود.

مکمل‌های بدنسازی به تنهایی باعث از بین رفتن چربی نمی‌شوند. عواملی مانند رژیم غذایی، ورزش، خواب و استرس اهمیت بسیاری دارند. هیچ میان‌بری وجود ندارد و برای رسیدن به اندام ایده‌آل باید تلاش کنید.

پیش از مصرف هر نوع مکمل با متخصص مشورت کنید و شرایط زندگی، تغذیه و تمرین خود را برای وی بازگو کنید تا بتواند به شما در دوز و انتخاب مکمل کمک کند.

در انتها، به یاد داشته باشید که در زمان خرید هر مکملی میزان مواد اولیه موجود در آن را مطالعه کنید تا چند مکمل مختلف با مواد اولیه یکسان[که موجب مصرف فراتر از دوز روزانه می‌شود] نخرید.

 
تهران خیابان انقلاب پل چوبی خیابان حقوقی کوچه فرزانگان پلاک ۲ واحد ۱
اطلاعات تماس ۰۲۱۷۷۶۰۵۵۶۳ ۰۹۹۰۴۴۷۷۴۷۹

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به آوای هورمان می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح